söndag, oktober 21, 2007

Superettan 2008!

Lycka!

Veckans...

...JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA: Nu börjar jag sakna ord på riktigt. DIF:s femte raka seger kom i dag mot GIF Sundsvall - på bortaplan. Det är väldigt anmärkningsvärt. Sundsvall hade inför matchen släppt in ett (1!) mål på hemmaplan och förlorat noll (0!) hemmamatcher. DIF fick en riktig chans, Andreas Drugge satte den - och tre poäng till DIF. Och vet du vad? Vi spelar i superettan nästa år!

...kiosk: Det var förstås stor fotbollseftermiddag hemma hos Bagarn när DIF:s match tv-sändes. I paus kändes det som att vara på vilken fotbollsarena som helst. På bästa Sylviamanér rullades nämligen kiosken in, beståendes av korv med bröd och annat gott. Helt klart allsvensk klass!

...tupp: Jag måste passa på att berömma mig själv. Tre dagar i rad gick jag nämligen upp kvart i sju för att masa mig upp till universitetet för tentaplugg. Prick klockan åtta tre dagar i rad forcerade jag bibliotekets ingång. Lagom pigg, förstås.

...rubrikman: Ge dig nu, Per Fosshaug. När bandystjärnan i veckan - i samband med att han i sin bok avslöjade att han fixade en uppgjord match för herrans massa år sedan - fick frågan om han skulle dra sig för att fixa en match i dag svarade han varken ja eller nej, utan väldigt svävande. Usch. Bandy är så jävla ute.

...JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA (igen): Fatta följande: DIF har fem raka segrar och spelar i superettan nästa år. Nästa helgs serieavslutning mot IFK Norrköping blir härlig. Sjätte raka då?