lördag, mars 18, 2006

Melodifestivalfiasko

Vilket fiasko! För min del, alltså. Min tippning var, för att tala klarspråk, helt åt skogen. Fast jag fick ett rätt - Carolas förstaplats. Men oj vad jag höll på BWO! De framförde den överlägset bästa låten i hela Melodifestivalcirkusen. Om jag hade fått ge ut poäng hade det sett ut så här:

12 poäng: BWO.
10 poäng: Fredrik Lindströms dialektshow.
8 poäng: The Poodles.
6 poäng: Peter Jihde och Niklas Wikegård.
4 poäng: Carola.
2 poäng: Andreas Johnson.
1 poäng: Linda Bengtzing.

Inte ens nära: Kikki Danielsson och Björn Kjellman. Och naturligtvis Pekka Heinos tjafs direkt efter låtarnas avslut. Det är möjligt att jag har en dålig tv, men jag hörde inte ett dyft av vad Pekka sa när publiken jublade.

Carola skickas till Aten, går vidare från semifinalen, kniper en mittenplacering och de flesta är nöjda. Men BWO skulle ha gjort det så mycket bättre!

Och inom en väldigt snar framtid drar min stora superettaspecial igång. Lagen presenteras ett och ett fram till premiären den 14 april. Notera gärna min till höger nyinförda tabell där jag fyller i lagen efter hand. Mycket nöje.