onsdag, december 05, 2007

Det tog bara en dryg månad...

...men nu har jag äntligen fått nya badmintonskor! Vilken soppa det har varit. Det hela började med att mina tämligen nyinköpta skor väldigt snabbt började förfalla. Jag trodde de skulle vara "jävligt bra" och hörde naturligtvis av mig till badmintonhallen i Karlskoga där jag köpte skorna.

"Inga problem! Vi skickar ner dem till Yonex i Danmark, så får de ta sig en titt på dem." Ungefär så lät det. Så i slutet av oktober fick de mina skor, och jag fick således damma av mina gamla, utslitna skor för att kunna ha något på fötterna.

Tiden gick, och gick, och gick. Och den gick lite mer. Och ännu mer. Mera, mera. Ännu mer tid. Dagar blev veckor. Men så! I måndags, tre dagar in i december, ringde snubben från Karlskoga. Han beklagade sig för att det hade tagit så evinnerligt lång tid. Jag skällde inte ut honom, mest beroende på att mina utslitna skor har fungerat perfekt under den här tiden. Det är mest andra som har stört sig på att jag har ett megastort hål framme vid stortån på högerdojan.

Men nu är jag utrustad med ett nytt par. Det tog bara en dryg månad att fixa till det hela.