måndag, november 26, 2007

Bör komma med i NWT på fredag

Tidigare i kväll lyssnade jag helt ofrivilligt till radions trafikinformation. När jag i bilen lyssnade på cd (känn på den, ni!) klippte de mitt i en låt in trafikinformation. Det var en traktor som körde på någon väg i närheten av Deje. Inga konstigheter med det - förutom att traktorn körde helt utan lyse. Farligt, farligt.

Efter traktorupplysningen skedde något mycket besynnerligt. Informatören gav sig i kast med att berätta om en olycka mellan Edsvalla och Vålberg. Men mer fick jag inte veta! Bilstereon hoppade plötsligt över till cd-läge, och jag fick inte veta något om olyckan mellan Edsvalla och Vålberg. Som tur var körde jag inte i trakterna kring Edsvalla och Vålberg. Om jag hade gjort det hade jag blivit sur och skrivit en insändare till NWT. Nu var det säkert någon som körde i de trakterna som surnade till när de inte fick höra hela olycksmeddelandet. Det är således dennes jobb att skriva till NWT och rasa. Så nu vet ni vad en arg insändare i NWT om avbruten trafikinformation måndagen den 26 november beror på.