fredag, november 16, 2007

Tvåårsdags med språkrörstouch

Vi har ett födelsedagsbarn ibland oss. Och nej, det är varken Anna Lindberg (grattis, förresten), Magnus Bäcklund (ett grattis till dig med, då) eller Shigeru Miyamoto (ett litet grattis till dig). Vi snackar Nickes lilla!

Det är i dag hela två år sedan den globala världsordningen rubbades i och med skapandet av Nickes lilla. Vad som har hänt efter den 16 november 2005 är allmänt känt. Utan att på något sätt framhäva min skapelse på ett alltför skrytsamt sätt: Nickes lilla har revolutionerat hela it- och Internetvärlden. Jag vågar med säkerhet säga att makthavare och övrigt folk inte har sett något liknande. Någonsin.

Så hur firades födelsedagen? Massa tårta som exklusiva potentater mumsade i sig? Ballonger till alla barn? Helt enkelt storartat pompa och ståt?

Nja. Nickes lillas budget tillåter för tillfället inga extraordinära utsvävningar av ovanstående art. Så det blev inget firande. Om man inte tar med min fantastiska Peter Eriksson-look som en del i firandet. Jag gled i dag runt i Peter Erikssons klassiska språkrörsoutfit (se bilden) eftersom vi firade Nick... eller jag menar, hade riksdagsspel. Det var roligt. Roligt eftersom det inte gjorde något att mina anföranden och repliker saknade substans och realitet. Ingen brydde sig ändå om miljöpartiet.

__________________________Bild: mp.se

I morgon blir det inget firande eller riksdagsspel - i morgon är det distriktsmästerskap. En liten sammankomst där Värmlands få badmintonentusiaster samlas i Karlstads Racketcenter för att göra upp. Således en betydelselös tävling? Inte alls - snarare väldigt viktig! Förra helgens uppgörelser i Kumla var naturligtvis enbart uppvärmning och inbollning inför helgens holmgångar. Dessvärre verkar flertalet av mina klubbkamrater ha laddat upp på helt fel sätt. Mr 100 %, Norsken, Huligan-Fred och Smá är i skrivande stund sjuka och tveksamma inför spel i morgon, plus att flertalet andra dras med småskavanker som inte vill ge med sig. Ännu mer inside information är att känd bloggare är frisk - och att han går för guld. Vilken rysare!