söndag, november 18, 2007

Vem är stjärnan?

Bort med efternamn! Fram med födelsedagsbarnet! Och vad hände egentligen för femte året i rad?

Veckans...

...födelsedagsbarn: Firandet var väl inte av det hejdundrande slaget, men likväl fyllde Nickes lilla i fredags två år. Mycket stort.

...D(M)-dag: Så gick D(M)-dagen av stapeln i år igen. Efter en intensiv dag stod det klart att känd bloggare stod som segrare i mixeddubbel med Smá. Dessutom nåddes med tanke på finalmotståndet en högst respektabel andraplats i singel. Björn Hellberg ringde och påpekade att jag har förlorat mot samma motståndare fem DM i rad. Han har så rätt.

...Idol-stjärna: Det var så övertydligt i fredagens Idol vem som ägde hela studion. Med sin enorma utstrålning, eleganta närvaro och övertrevliga uppsyn hade de små idolerna och juryn inte något att hämta. Vem stjärnan var? Peter Jihde, såklart!

...fråga: Varför står alla spelares efternamn med i lottningen till DM? Det behövs egentligen inte. Det räcker med förnamn och klubbtillhörighet för att veta vem man ska möta. "David från Grums möter Adam från Christinehamn" - det räcker! Större är inte badmintonsporten i Värmland.

...monolog: I torsdags lyssnade jag och Mr 100 % till Fredrik Lindströms 100-minutersmonolog Svenskar är också människor!. Jag gillar Fredrik Lindström och brukar se hans tv-program och köpa flera av hans böcker. Efter showen i torsdags väcktes återigen frågan i mitt huvud: Varför är svenskars uppträdande och mentalitet så förtvivlat intressant och skojigt? Så länge jag inte har något bra svar på den frågan tänker jag fortsätta hålla koll på vad Fredrik Lindström skapar och säger.