fredag, november 30, 2007

Ge mig ett stort mörker

Det känns som om jag har skrivit något liknande ungefär 134 gånger tidigare, men det skadar inte att köra det en gång till.

Badmintonlaget står i morgon inför två ovissa och högst veritabla holmgångar som får enduro att se ut som en sport för mesar. Ni vet vad jag talar om - det har återigen blivit dags för seriespel. Denna gången spelar vi på hemmaplan, och i vanlig ordning har vi beställt jordens oväder. Varför? Hallen vi spelar i är nämligen utrustad med fönster, något som är allt annat än bra om solen tittar fram. Kombinationen sol och badmintonspel är inte hundraprocentigt bra.

Som tur är verkar det i morgon bli skitväder à la skitväder, men sådana - åtminstone i detta fall - fina väderpredikningar har man sett förr. Flertalet gånger har solen lik förbannat lyst in i vår hall som enligt rykten byggdes samtidigt som Sverige kristnades. Den är ful, sliten, ogästvänlig, har halkigt och smutsigt golv, samt har fönster - men ändå gillar jag den. Ja, jag tror faktiskt att jag gör det. Hemmaplan är ju alltid hemmaplan.

Sa jag att vi ska vina?