torsdag, februari 23, 2006

Total guldfeber!

OS-guld i curling.

Smaka på den meningen! OS-guld i curling!

Jag höll på att avlida framför tv:n när det utmärkta kommentatorsparet Katarina Hultling/Elisabet Gustafson guidade det svenska folket genom curlingfinalen. Det var så überspännande! Jag befinner mig fortfarande i ett euforiskt tillstånd som saknar motstycke. Jag försöker komma på när jag senast var så nervös och hispig under en idrottshändelse. Svaret ligger nog ett år och fyra månader tillbaka i tiden. De där minutrarna innan slutsignalens ljudande vid ställningen 2-2 mellan Degerfors och Umeå FC i superettakvalet var också en farlig tid för min hälsa. I kväll satt jag lite. Jag stod lite. Jag satte mig lite igen. Jag satte kudden för ansiktet. Till sist, när Anette Norberg satte den sista och avgörande stenen, kunde jag jubla.

Curling. Curling! Sporten som den oinvigde tycker är lika spännande och fartfylld som en låda blomjord. Det svenska laget med Anette Norberg, Eva Lund, Cathrine Lindahl, Anna Svärd och Ulrika Bergman (reserven ska aldrig glömmas bort! Inte ens när man segerintervjuas i tv. Eller hur, Katarina Hultling?) har dock gjort curling till värsta grymma popsporten!

Kvällens guldrubrik: Pärsen i Pinerolo

Tack! Tack så fruktansvärt mycket!