torsdag, juni 09, 2011

Samtal på Bislett Stadion i Oslo 9 juni 2011


Usain Bolt: - Tjena, grabben! Vem är du?

Petter Northug: - Jag heter Petter Northug. Jag är världens bäste skidåkare.

Usain Bolt: - Jasså, så du har vunnit VM-guld och såna grejer?

Petter Northug: - Ja, även två OS-guld, faktiskt.

Usain Bolt: - Oj, grattis! Jag kommer inte ihåg att jag såg dig eller din gren i Peking för tre år sedan.

Petter Northug: - Alltså, jag tog OS-guld i Vancouv...

Usain Bolt: - Förlåt att jag avbryter, men du kanske tävlade på de mindre arenorna i Peking?

Petter Northug: - Nej, det var i Vancouver.

Usain Bolt: - OS i Vancouver? Har OS ens gått där? Säg ärligt nu - du är inte särskilt känd, va?

Petter Northug: - Nej, bara i snöbetäckta skogshuggarländer som Norge, Sverige och Österrike.

Usain Bolt: - Är du snäll och flyttar lite på dig? Ungarna här vill ha min autograf.