lördag, maj 30, 2009

Lirare blev fotbollsdödare

Tabellen här intill - min tippning för föregående års superetta - får stå kvar i all sin prakt. Jag behåller den som ett monument över det monumentala fiasko Degerfors IF stod för 2008. Inte trodde jag att man efter säsongens sista match - mot Brommapojkarna på Grimsta IP i Vällingby i slutet av oktober - skulle stå med både sitt favoritlag i förbaskade division 1 och en parkeringsbot på sju, åtta hundralappar. Nåväl. Nu är vi mitt inne i förbaskade division 1 (norra, för övrigt) - och jag tror att Mr 100 % lyckades betala parkeringsboten utan några större missöden.

I dagens division 1-match, mot Östersund, blev det tre nya poäng och återtagen serieledning. Värt, och roligt, att notera från kampen är att Östersunds Andreas Sipuri fick göra en halvlek. På badmintonbanan är Sipuri en riktig lirare som är rolig att se. Därför blev jag besviken när Vulkanerna ropade "fotbollsdödare!" till Sipuri när han råkade skjuta bollen till inkast. Han är ju en lirare!

Kuriosa: Undertecknad har på badmintonbanan minusstatistik, 0-2, mot Andreas Sipuri. På fotbollsplanen är det efter dagens match 1-0 via DIF:s 3-1.