tisdag, maj 26, 2009

Årets renässans - igen

Högoktanig kuriosa innan det "riktiga" börjar: Ett liknande inlägg författades och publicerades för några dagar sedan. Dock raderades det efter några timmar på grund av en massa orsaker. Utan att linda in oss i svåra formuleringar och paragrafer kan vi kalla det kontraktsstrul.

Låt oss olja igång maskineriet så smått. Jag är egentligen inte rätt man för att upprätthålla en sådan här svårdefinierbar skapelse eftersom jag har alltför lite att bidra med. Dock anser jag att min bloggexistens är berättigad. Varför? Jo, för att så många ur den nedre skalan av Sveriges samlade begåvningsreserv envisas med att sprida sitt trams i denna form.

Att min lilla plats i bloggvärlden är befogad motiverar jag genom att såhär i efterhand redovisa mitt tips inför Eurovision Song Contest förra helgen. Jag tänkte: Topptrion blir Norge, Island och Azerbajdzjan. Topptrion blev: Norge, Island och Azerbajdzjan.