onsdag, augusti 20, 2008

Nederländska Antillerna flåsade oss i nacken

Vilket fiasko-OS vi går mot. Noll härliga guld just nu. Och de som väl tar medalj vill inte ha den (lex Abrahamian). Låt oss hoppas att Fredrik Lööf - från Kristinehamn, Värmland, Sweden - kan vaska fram lite guld så vi inte kommer efter stora idrottsländer som Panama, Bahrain och Mongoliet i medaljligan. I skrivande ligger de länderna före Sverige i medaljligan. Tänka sig.

Och i eftermiddags, efter 200-metersloppet, sprängde sig idrottsstormakten Nederländska Antillerna in i medaljligan tack vare Churandy Martinas andraplats. Jag svor lite för mig själv och tänkte att det vore ohyggligt knäckande om Nederländska Antillerna skulle närma sig Sverige i medaljligan.

Nu ser jag dock att Churandy Martina från Nederländska Antillerna av någon anledning diskvalificerades, och nu är landet medaljlöst. Känns på något vis skönt. Nederländska Antillerna flåsade ju oss i nacken i medaljligan.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tjenare Niklas!

Jag kör en driv i diverse Degerforsbloggar och försöker få samman någon form av ett skrivarnätverk till vulkansidan. Där olika människor kan bidra med en krönika/artikel eller liknande under den kommande säsongen.

Oavsett om du är intresserad eller inte skulle jag vilja att du återkoppalde till mig på linus@vulkanerna.nu. Tack så mycket!

God Jul!
//Linus

21 december 2008 kl. 13:00  
Blogger Ida said...

Vad hände med comebacken? :)

26 maj 2009 kl. 12:45  

Skicka en kommentar

<< Home