fredag, augusti 14, 2009

Travreflektion

Det här med trav skrämmer mig en smula. Jag förstår mig inte på det och finner inget som helst intresse i det, men det finns det helt klart andra som gör.

Jag kan tycka att intresset har gått en aning för långt när man i en badmintonhall ber en av hallens anställda att koppla om ljudet från en tv (eller en radio, inte säker på vilket) så att travrefererandet går ut i hallens högtalaranläggning - samtidigt som man spelar badminton.

Tänka sig att smasha, springa, serva och svettas samtidigt som man i frustration gnager sönder sin travbong, detta eftersom Abra Kadaver med en lerig Örjan Kihlström i sulkyn precis gick om Björn Goop-tränade - men just i kväll körd av Lutfi Kolgjini - Silvrige Sixten på upploppsrakan i V5:ans tredje avdelning på Axevalla.

Det - mina damer och herrar - är faktiskt inte helt friskt.