lördag, juni 21, 2008

In i kortleken med dig!

Först i dag fick jag reda på att Ingela Agardh har avlidit. Jag får skylla på EM-fotbollen. Jag har inte förärat en nyhetssändning med mitt tittande på två veckor, och inte heller besökt en av mina favoritsidor, Dagens Nyheters hemsida, så ofta.

Apropå EM: Jesper Hussfelt, TV4:s kommentator, kan man visst lita på. I går - när Turkiet (utan hjälten Servet Çetin i laget!) slog ut Kroatien - benämnde han den inbytte turkiske anfallaren Semih Şentürk som "joker" tre, fyra gånger. Redan när Hussfelt nämnde "joker" och Semih Şentürk i samma andetag för andra gången blev jag trött på honom. Men dra på trissor - så himla rätt Jesper Hussfelt fick! Det var just "jokern" Semih Şentürk som på övertid i förlängningen - förbaskat sent, med andra ord - kvitterade Kroatiens 1-0-ledning.

Semih Şentürk kan numera ta plats i alla kortlekar. Inte som kung - utan som joker. Och Jesper Hussfelt - ja, honom kan man lita på.