söndag, april 06, 2008

DIF-Sirius får fem den 15 april

Dagen i Nl-betyg. Aktivitet: Kvalseriematch mellan Västerås och Leksand.

Klass på matchen
Nl Nl
Kommentar: "Det är ju en toppmatch!", utbrast Huligan-Fred när vi närmade oss ABB Arena i Västerås. "Det är jumbon och nästjumbon som möts", sa jag då. Slutdiskuterat.

Hallen
Nl Nl Nl
Kommentar: Eftersom jag innan dagens fajt bara hade sett hockeymatcher i en enda hockeyhall (Löfbergs Lila Arena) har jag inte överdrivet mycket att jämföra med. ABB Arena får två för att jag tycker det, och en extra för att jag tror att två är för lite.

Läktarplacering
Nl Nl
Kommentar: I Leksandsklacken. Det var bättre än vad jag hade föreställt mig, men jag kände mig allt annat än hemma.

Stämning
Nl Nl Nl Nl
Kommentar: Det var ett förbannat liv på de där dalmasarna, trots att jag inte hjälpte till så mycket.

Resultat
Nl Nl Nl Nl Nl
Kommentar: Resultatet 2-4 får högsta betyg eftersom jag hade varit duktig och satsat på just 2-4 innan matchen. 145 kronor rakt ner i fickan!

Slutbetyg
Nl Nl Nl
Kommentar: Otroligt svårt att veta om aktiviteten ska få tre eller fyra. Att jag prickade in rätt resultat drar, om jag ska vara ärlig, upp betyget rejält. Men det känns som en omöjlighet att omgång 8 i ishockeyns kvalserie till elitserien ska få fyra. Därför stannar det vid tre.